Ajankohtaista

kesäkuu 5, 2019

The Feeling or Immersion in Location-Based Augmented Reality Setting

Eeva Jäntin tutkimus tarkastelee, kuinka immersiivisiä lisätyn todellisuuden (augmented reality eli AR) kokemuksia voidaan suunnitella, mitä immersio ylipäänsä on ja miten sitä voidaan mitata. AR:ää tarkastellaan City Stories Helsingin tapauksen kautta.

kesäkuu 3, 2019

Media-alan tutkimussäätiön myöntämät apurahat 16.5.2019

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 16.5.2019 pidetyssä kokouksessa viisi apurahaa. Myönnettiin Jyväskylän […]

toukokuu 17, 2019

Media-alan koulutukset ja täydennyskoulutukset

Media-alan tutkimussäätiö yhteistyössä Medialiiton kanssa pyrkii kartoittamaan media-alan koulutustarjoamaa niin […]

toukokuu 15, 2019

Miten vaikuttaja vaikuttaa?

PING Helsingin teettämä Miten vaikuttaja vaikuttaa? -tutkimus selvitti yleisön suhtautumista somevaikuttajiin. Tutkimus kartoitti yleisön suhtautumista vaikuttajien luotettavuuteen ja vaikuttavuuteen.

toukokuu 8, 2019

Podcastien kaupallisen sisältöyhteistyön huomioarvo ja sen aikaansaama toiminta

A-lehtien Lily Talks -tutkimus pureutui kaupallisen sisällön huomioarvoon ja sen aikaansaamaan toimintaan. Lisäksi tutkimuksessa selvitettiin vaikuttajan roolia podcastin juontajana.

toukokuu 3, 2019

Media-alan opinnäytetyön tekijä – osallistu stipendikilpailuun!

Saitko juuri valmiiksi media-alaan liittyvän opinnäytetyön? Media-alan tutkimussäätiö jakaa stipendikilpailussa yhteensä enintään 4000 euron arvosta stipendejä kiinnostaville korkeakoulujen ja ammattikoulujen opinnäytetöille.

huhtikuu 24, 2019

Toimittajien strategiat rajojen hallintaan sosiaalisessa mediassa

Toimittajat käyttävät sosiaalista mediaa sekä henkilökohtaisiin että ammatillisiin tarkoituksiin. Marika Paason väitöskirja tutkii toimittajien tasapainoilua henkilökohtaisen ja ammatillisen välillä. Hänen raporttinsa esittelee tutkimuksen tämänhetkisiä tuloksia.

huhtikuu 3, 2019

Media-alan tutkimussäätiön myöntämät apurahat 27.3.2019

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 27.3.2019 pidetyssä kokouksessa neljä apurahaa. Myönnettiin Ping Helsingille […]

huhtikuu 3, 2019

Ping Helsingille 20 000 euron tutkimustuki

Ping Helsingille myönnettiin 20 000 euron tutkimustuki hankkeelle ”Kaikki, mitä verkossa sanotaan, ei ole totta – Some-vaikuttajien luotettavuus ja vaikuttavuus yleisöjen näkökulmasta”.