Media-alan tutkimussäätiö järjesti Stipendiwebinaarin 26. marraskuuta. Webinaarissa esiteltiin vuoden 2024 stipendikilpailussa palkittuja media-alan opinnäytetöitä ja niiden tuloksia. Stipendiwebinaarin tallenne on nyt katsottavissa.
Tervetuloa webinaariin kuulemaan uusia tutkimustuloksia ja näkemyksiä mediayritysten uudistumisesta ja digitaalisesta transformaatiosta maanantaina 2.12. klo 9–10.30.
Moniäänisen ja erilaisia näkökulmia kunnioittavan mediajulkisuuden edistämiseen keskittynyt Reilu media –tutkimushanke on päättymäisillään, ja tutkimuksesta kiinnostuneet kutsutaan mukaan päätöswebinaariin Zoomissa 19. syyskuuta klo 9–10.30. Webinaarissa kerrotaan hankkeen keskeisistä tavoitteista, toteutuksesta sekä tuloksista.
Mitä kautta suomalaiset hakevat uutisensa? Kuinka moni välttelee uutisia? Miten suhtaudutaan tekoälyn avulla tuotettuihin uutisiin? Näihin kysymyksiin vastataan Uutismedia verkossa 2024 -raportin julkistustilaisuudessa maanantaina 17.6. klo 9.00–10.30.
Webinaarissa kerrotaan hankkeen taustoista, toteutuksesta, keskeisistä lopputuloksista ja ennen kaikkea siitä, miten media-alan ammattilaiset ja yritykset voivat hankkeen tuloksia hyödyntää.
Vuoden 2024 Think Ink -innovaatiokilpailu julkistetaan Slushin yhteydessä Future Media Hubsin järjestämässä media- ja pelialan tapahtumassa 29.11. klo 15–18 Maria 01 -kasvuyrityskampuksella Helsingissä. Ilmoittaudu tapahtumaan ja kuule ensimmäisten joukossa seuraavasta media-alaa uudistavasta kilpailutehtävästä.
Medialiitto ja Media-alan tutkimussäätiö järjestivät Uutta kasvua -webinaarin torstaina 26.10. klo 14–15.30. Webinaarissa tutustuttiin jakelun tulevaisuutta käsitteleviin hankkeisiin sekä päätoimittajien innovaatiojohtamista tarkastelevaan tutkimukseen.
Medialiitto ja Media-alan tutkimussäätiö järjestivät Uutta kasvua -webinaarin keskiviikkona 3.5. klo 9–10.30. Webinaarissa käsiteltiin media-alan ansaintamalleja, podcasteilla ansaitsemista ja asiakaskokemuksen optimointia.
Jyväskylän yliopiston Eettisyys digitaalisissa asiakaspoluissa -hankkeen loppuseminaari pidetään perjantaina 21.4. klo 12.30–14.30 Helsingissä. Hankkeessa selvitettiin, mitä yleisöt ja median kuluttajat ajattelevat mediayhtiöiden datankeruusta.