24.8.2022

Think Ink 2022 -finalistit luovat vuorovaikutteisia medioita

Think Ink 2022 -innovaatiokilpailun finalistitiimit valittiin kesällä 2022. Finalisti-ideat käsittelevät vuorovaikutteisen ja sitouttavan median teemaa eri näkökulmista. Finalistit jatkavat ideoidensa kehittelyä Media-alan tutkimussäätiön tuella syksyn ajan.

Think Ink 2022 -kilpailun kymmenen finalistia valittiin kesällä. Parhaillaan finalistitiimit jatkojalostavat ideoitaan Media-alan tutkimussäätiön tuella.

Finalisti-ideat käsittelevät sitouttavan ja vuorovaikutteisen median teemaa laajasti eri näkökulmista. Mukana on niin audioon, videoon kuin journalismin tuottamiseen liittyviä ratkaisuja sekä verkkokeskusteluja käsitteleviä palveluita ja lokaatiota uutisiin yhdisteleviä sovelluksia.

Palkittavat valitaan vuoden lopussa

Finalistit kehtitävät parhaillaan ideoitaan Media-alan tutkimussäätiön tuella. Finalistit ovat saaneet ideansa jalostamiseen ja liiketoimintasuunnitelman tekemiseen tukea säätiöltä 10 000 euroa. Finalisteille tarjotaan myös ulkopuolista sparrausta liiketoimintasuunnitelman tekemiseen.

Palkintojen voittajat valitaan vuoden lopussa ja julkistetaan tammikuussa Mediapäivässä. Kilpailun pääpalkintona on 100 000 euroa, joka on tarkoitettu idean kaupallistamiseen.

Voittajat valitsee kilpailun tuomaristo, joka koostuu monipuolisesti yritysmaailman osaajista. Tuomariston puheenjohtajana toimii säätiön hallituksen jäsen Elias Erämaja, Graafinen Teollisuus ry:n liittojohtaja ja Medialiiton ekonomisti. Säätiötä edustaa lisäksi säätiön johtaja Noora Alanne. Tuomaristoon kuuluu myös Saga Forss, yrittäjä ja sijoittaja; Markus Nieminen, strategiajohtaja TBWA:lta sekä Niiles Nousuniemi, Kaleva Median sisältöliiketoiminnan johtaja.