Think Ink 2022 -finalistit

Think Ink 2022 –innovaatiokilpailun finalistitiimit valittiin kesällä 2022. Finalistit jatkavat vuorovaikutteiseen ja sitouttavaan mediaan liittyvien ideoidensa kehittelyä Media-alan tutkimussäätiön tuella kesän ja syksyn ajan.

Anonyymiin kilpailuun pohjautuva joukkoistettu videotuotantoalusta

Koko kansan videotuotantoyhtiö, jossa joukkojen luovuus pääsee hyötykäyttöön.

Asiakkaiden videotuotantotarpeet pilkotaan osiin ja tarjotaan pala kerrallaan kilpailumuodossa alustan käyttäjille ratkottavaksi. Kilpailusuoritukset ovat anonyymejä, joten maineella tai verkostoilla ei tässä kilpailussa pärjää – vain laatu ja innovatiivisuus ratkaisee. Osa-alueiden voittajat saavat osuuden asiakkaan projektille varaamasta budjetista. Lisäksi kaikesta alustan aktiivisesta käytöstä, kuten äänestämisestä ja kommentoinnista, palkitaan. Alustan toiminnasta ja sillä toteutetuista projekteista kuvataan behind the scenes -sarjaa, jolla tuodaan läpinäkyvyyttä videotuotantoihin.

Audion käyttökokemus voittavana konseptina  

Media- ja kustannusala taistelee ilmaissisältöjen ja muiden kuukausitilauksien rinnalla lukijoista samalla kun audiomuotoisten sisältöjen kulutus on tullut jäädäkseen. Innovaatio tarjoaa kuluttajalle audio- ja podcast-sovelluksista tutun sisältöjen käyttökokemuksen medialle ja kustantajille kustannustehokkaalla tavalla. 

Color!Fab

Paino- ja viestintäalaan sekä alustatalouteen pohjautuva palvelu erikoistuu tekstiilialaan. Se on tarkoitettu muotoilutuotteiden personointiin, co-designiin, saavutettavuuteen sekä yhteisölliseen vuorovaikutukseen.

Custom Fit 

Tekstijuttujen ja niiden ääniversioiden saumaton yhteisjulkaisujärjestelmä antaa asiakkaan valita, haluaako hän lukea vai kuunnella tilaamansa jutut.

Empathify – Verkkokeskustelujen tunnetiedon näkyväksi tekevä palvelu

Empathify tarjoaa keinoja keskustelukulttuurin parantamiseen tekemällä verkkokeskustelujen tunnetietoa näkyväksi sentimenttianalyysin ja koneoppimisen avulla. Palvelu herättelee ihmisten henkilökohtaista ja kollektiivista empatian tuntoa sormea heristämättä sekä auttaa analysoimaan ja keräämään tietoja keskustelijoiden intresseistä ja motivaatiosta. Kyseessä on maailman ensimmäinen tunnetiedon läpinäkyväksi tekevä visualisoinnin työkalu, jonka media voi ottaa käyttöönsä.

(Helsinki) City Dweller  

Älykäs matkailumedia, joka tarjoaa kaupungin parhaimmat sisällöt ja räätälöityjä matkaohjelmia kaikille uteliaille.

Keskustelu tapahtumana – uusi digimedia luo uuden tavan keskustella verkossa 

Haluamme tehdä nettikeskustelusta tapahtuman: jokainen keskustelu alkaa livestriimillä, johon yleisö voi osallistua, ja jatkuu rajatun ajan verkossa. Tavoitteena on luoda rakentavaa, journalistishenkistä keskustelua ja laajentaa osallistumisen muotoja.

News ’n Go

Mitä jos koko kaupunki voisi olla uutisjuttu? News n’ Go on applikaatio ja palvelu, jossa erilaisia mediasisältöjä voidaan kokea kaupunkitilassa.

Osallistava mediatoimitus

Osallistava mediatoimitus on journalistinen työmetodi, joka lisää toimituksen läpinäkyvyyttä ja osallistaa yleisöä somejournalismin keinoin. Metodin avulla mikä tahansa media voi laajentaa aihepiirejä, näkökulmia ja tuottaa journalistista mediasisältöä inklusiivisesti yleisönsä kanssa. Pilottivaiheessa idean kohdeyleisöä ovat y- ja z-sukupolvet. 

Status media: vuorovaikutteinen yhteisennuste aiheiden kehityksestä

Päätöksenteko ryhmissä, organisaatioissa ja yhteiskunnissa vaatii yhteistä ymmärrystä asiantiloista. Tällä hetkellä uutismedia kertoo tapahtumista, mutta jää lukijoiden tehtäväksi päätellä, millaisia vaikutuksia tapahtumilla on heille tärkeisiin asioihin.  

STATUS MEDIA kääntää tiettyihin aiheisiin liittyvät uutiset yhteiseksi ymmärrykseksi aiheen muutoksesta.