Tutkimushankkeet

Lappeenrannan teknillinen yliopisto: Alueellisen median digitaalinen loikka – mikä muuttuu?

Lappeenrannan teknilliselle yliopistolle päätettiin 2.5.2016 myöntää 54 896 euron tutkimustuki hankkeelle ”Alueellisen median digitaalinen loikka – mikä muuttuu?”.

Lue lisää
Juha Honkonen: Hyviä ja huonoja uutisia – journalismi nousee jaloilleen (tietokirja)

Myönnettiin 13.4.2016 Juha Honkoselle 2 000 euron tutkimustuki tietokirjahankkeelle ”Hyviä uutisia – journalismi nousee jaloilleen”.

Lue lisää
Uutismedian uusi ekosysteemi

Yhdysvalloissa journalismin digitaalista murrosta on vauhdittanut nk. “uusi ekosysteemi”. Perinteisten mediatalojen rinnalle digitaalisen journalismin kenttään on viime vuosina syntynyt kymmeniä journalismin startup-yrityksiä ja erilaisia independent-toimijoita. Alan menestyneimmät tekijät ovat vetäneet...

Lue lisää
Big dataan pohjautuvat liiketoimintamallit sanomalehtialan palveluistuessa

Viestintäalan tutkimussäätiön rahoittama projekti big datan kaupallisista mahdollisuuksista sanomalehtialalla on päättynyt. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää seuraavia asioita: Miten siirtyminen palvelukeskeiseen ajatteluun ilmenee mediateollisuudessa? Mikä rooli big datalla on perinteisen liiketoiminnan...

Lue lisää
Aikakausmedia: Aikakauslehtikone, verkko-oppimisympäristö mediatuottamiseen ja medialukutaitoon

Myönnettiin Aikakausmedialle / Aikakauslehtien Liitto ry:lle 50 000,00 euron tutkimustuki hankkeelle ”Aikakauslehtikone, verkko-oppimisympäristö mediatuottamiseen ja medialukutaitoon”.

Lue lisää
Aalto-yliopistolle: Digitaalinen Suomi -julkaisuhanke, osa Suomi 100-ohjelmaa

Myönnettiin Aalto-yliopistolle 4 000,00 euron tutkimustuki hankkeelle ”Digitaalinen Suomi -julkaisuhanke, osa Suomi 100-ohjelmaa”

Lue lisää
Aller Media: Sisältömarkkinointi 2016

Myönnettiin Aller Media Oy:lle 29 000,00 euron tutkimustuki hankkeelle ”Sisältömarkkinointi 2016”

Lue lisää
Haplab

HapLab on kosketusnäyttöisille laitteille julkaisemisen ja sähköisen lukemisen asiantuntemuskeskus Aalto-yliopiston Media Factoryssä. Sen toisena toimintavuonna kehitettiin edelleen arviointimenetelmiä, julkaistiin metodia tukeva pedagoginen sovellus, toteutettiin kursseja ja tehtiin yritysyhteistyötä. Suurin ponnistus...

Lue lisää
Kuluttajan matkassa ostopoluista ostoavaruuksiin

Viestintäalan tutkimussäätiön rahoittama Monni – Monikanavaisten ostopolkujen navigointiopas -projekti on päättynyt. Projektin tavoitteena oli kehittää monikanavaisten ostopolkujen mallia eteenpäin niin, että se tukisi paremmin työtä ja kehitystä mediayhtiöissä. Lue Tampereen...

Lue lisää