Medialiitto järjestää yhteistyössä Media-alan tutkimussäätiön kanssa Uutta kasvua -verkkoseminaarin torstaina 22.4. klo 13.00–15.00. Seminaarissa käsitellään mediamainontaa, markkinointia ja teknologiaratkaisuja.
Uutta kasvua -seminaarin hankkeet esittelevät uutta tietoa ajankohtaisista media-alaan vaikuttavista teemoista. Tällä kertaa huhtikuussa tartutaan markkinointiin ja mainontaan sekä teknologiaratkaisuihin.
Ensimmäisessä esiteltävässä hankkeessa tarkastellaan Piilaakson teknologiajättien vaikutusta uutismedian toimintaan. Toinen hanke on väitöskirja, jossa tarkastellaan kuluttajien päätöksentekotapoja ja niiden vaikutusta mediavalintoihin. Lisäksi perehdytään mainontaan niin televisio- ja videomainonnan kautta kuin uudenlaisen lisätyn todellisuuden mainosratkaisun avulla.
Tilaisuuden avaus
Noora Alanne, Media-alan tutkimussäätiö
Tiekartta vapauteen: Miten uutismedia vapautuu Piilaaksoon vallasta?
Carl-Gustav Lindén, Helsingin yliopisto
Päätöksentekotapa ohjaa kuluttajien mediavalintoja
Hanna Willman-Iivarinen, Tampereen yliopisto
Yhteismittareita tv- ja videomainontaan
Anna Lujanen, Screenforce Finland
Mediamyynnin uusi ulottuvuus – lisätyn todellisuuden mainosteknologian kehityshanke mediataloille
Emmi Jouslehto, Arilyn
Päätössanat
Noora Alanne, Media-alan tutkimussäätiö
Seminaari pidetään suorana lähetyksenä Teamsin kautta. Tilaisuus on maksuton, ja siihen voivat osallistua kaikki aiheesta kiinnostuneet.
Ilmoittauduthan viimeistään maanantaina 19.4. Seminaarin linkki lähetetään osallistujille ilmoittautumisajan päätyttyä.
Tiekartta vapauteen: Miten uutismedia pääsee eroon Piilaakson vallasta?
Päätöksentekotapa ohjaa kuluttajien mediavalintoja
Yhteismittareita tv- ja videomainontaan
Mediamyynnin uusi ulottuvuus – lisätyn todellisuuden mainosteknologian kehityshanke mediataloille
Aiempi Uutta kasvua -verkkoseminaari järjestettiin marraskuussa 2020 ja se esitteli hankkeita liittyen nuorten mediankäyttöön ja tulevaisuuden osaamistarpeisiin sekä uudenlaisiin lehdenjakelutapoihin.