22.3.2021

Uutta kasvua -verkkoseminaari 22. huhtikuuta

Medialiitto järjestää yhteistyössä Media-alan tutkimussäätiön kanssa Uutta kasvua -verkkoseminaarin torstaina 22.4. klo 13.00–15.00. Seminaarissa käsitellään mediamainontaa, markkinointia ja teknologiaratkaisuja.

Uutta kasvua -seminaarin hankkeet esittelevät uutta tietoa ajankohtaisista media-alaan vaikuttavista teemoista. Tällä kertaa huhtikuussa tartutaan markkinointiin ja mainontaan sekä teknologiaratkaisuihin.

Ensimmäisessä esiteltävässä hankkeessa tarkastellaan Piilaakson teknologiajättien vaikutusta uutismedian toimintaan. Toinen hanke on väitöskirja, jossa tarkastellaan kuluttajien päätöksentekotapoja ja niiden vaikutusta mediavalintoihin. Lisäksi perehdytään mainontaan niin televisio- ja videomainonnan kautta kuin uudenlaisen lisätyn todellisuuden mainosratkaisun avulla.

Seminaarin ohjelma

Tilaisuuden avaus
Noora Alanne, Media-alan tutkimussäätiö

Tiekartta vapauteen: Miten uutismedia vapautuu Piilaaksoon vallasta?  
Carl-Gustav Lindén, Helsingin yliopisto

Päätöksentekotapa ohjaa kuluttajien mediavalintoja  
Hanna Willman-Iivarinen, Tampereen yliopisto

Yhteismittareita tv- ja videomainontaan  
Anna Lujanen, Screenforce Finland

Mediamyynnin uusi ulottuvuus – lisätyn todellisuuden mainosteknologian kehityshanke mediataloille  
Emmi Jouslehto, Arilyn

Päätössanat
Noora Alanne, Media-alan tutkimussäätiö

Ilmoittautuminen

Seminaari pidetään suorana lähetyksenä Teamsin kautta. Tilaisuus on maksuton, ja siihen voivat osallistua kaikki aiheesta kiinnostuneet.

Ilmoittauduthan viimeistään maanantaina 19.4. Seminaarin linkki lähetetään osallistujille ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ilmoittaudu seminaariin.

Lisätietoa hankkeista

Tiekartta vapauteen: Miten uutismedia pääsee eroon Piilaakson vallasta?
Päätöksentekotapa ohjaa kuluttajien mediavalintoja
Yhteismittareita tv- ja videomainontaan
Mediamyynnin uusi ulottuvuus – lisätyn todellisuuden mainosteknologian kehityshanke mediataloille

 

Aiempi Uutta kasvua -verkkoseminaari järjestettiin marraskuussa 2020 ja se esitteli hankkeita liittyen nuorten mediankäyttöön ja tulevaisuuden osaamistarpeisiin sekä uudenlaisiin lehdenjakelutapoihin.