Personointi ja ennakoiva analytiikka -verkkoseminaari pidetään 9.9.2020 klo 13–16. Hankerahoitusta saaneet tahot esittelevät seminaarissa hankkeidensa sisältöä ja tuloksia.
https://vimeo.com/458054797
Tähän mennessä data-analytiikan tyypillisin käyttömuoto on ollut menneiden tapahtumien analysointia. Analytiikan seuraava taso on ennakoiva analytiikka, joka pyrkii kehittämään malleja ja ennusteita siitä, mitä tulevaisuudessa voisi tapahtua.
Media-alan tutkimussäätiön verkkoseminaarissa hankerahoitusta saaneet tahot esittelevät personointia ja ennakoivaa analytiikkaa käsittelevien hankkeidensa sisältöä ja tuloksia. Seminaarissa perehdytään myös maksumallien soveltuvuuteen Suomen media-alalle.
Seminaari järjestetään suorana verkkolähetyksenä Zoomin kautta.
Tilaisuuden alustava ohjelma
Tilaisuuden avaus, Noora Alanne
Maksumallien soveltuvuus Suomen media-alalle, Juho-Petteri Huhtala
Tekoälyä mediasisällön personointiin ja kohderyhmien tunnistamiseen, Asta Bäck
Toimitustyön ohjaaminen ennustavan analytiikan avulla, Atte Jääskeläinen
Personointi ja ennakoiva analytiikka osana kontekstitietoista kohdentamista, Markus Tallgren
Keskustelua ja tilaisuuden päättäminen, Noora Alanne
Seminaarin muut tiedot
Aika: 9.9.2020 klo 13-16
Paikka: Zoom-verkkolähetys
Ilmoittautuminen: sähköpostitse jaana.paloheimo_medialiitto.fi (laita _-viivan tilalle @-merkki)
Ilmoittautuminen päättyy: 4.9.2020
Ohjeet ja tapahtumalinkki lähetetään ilmoittautuneille lähempänä ajankohtaa.
Lisätietoa hankkeista
MAKSUMALLIEN SOVELTUVUUS SUOMEN MEDIA-ALALLE
TEKOÄLYÄ MEDIASISÄLLÖN PERSONOINTIIN JA KOHDERYHMIEN TUNNISTAMISEEN
PERSONOINTI JA ENNAKOIVA ANALYTIIKKA OSANA KONTEKSTITIETOISTA KOHDENTAMISTA