11 helmikuun, 2020

Personointi ja ennakoiva analytiikka -seminaari 18.3. Helsingissä

Media-alan tutkimussäätiön seminaarissa esitellään säätiön rahoittamia hankkeita, jotka käsittelevät personointia ja ennakoivaa analytiikkaa sisällöntuotannossa ja medialiiketoiminnassa. Seminaarissa perehdytään myös maksumallien soveltuvuuteen Suomen media-alalle.

Sininen älytaulu ja mies

Tähän mennessä data-analytiikan tyypillisin käyttömuoto on ollut menneiden tapahtumien analysointia. Analytiikan seuraava taso on ennakoiva analytiikka, joka pyrkii kehittämään malleja ja ennusteita siitä, mitä tulevaisuudessa voisi tapahtua.

Media-alan tutkimussäätiön seminaarissa hankerahoitusta saaneet tahot esittelevät personointia ja ennakoivaa analytiikkaa käsittelevien hankkeidensa sisältöä ja tuloksia. Seminaarissa perehdytään myös maksumallien soveltuvuuteen Suomen media-alalle.

Seminaari on maksuton ja kaikille avoin. Paikkoja tilaisuudessa on 45.

Tilaisuuden alustava ohjelma:

13:45  Ilmoittautuminen ja kahvit
14:00  Tilaisuuden avaus, Helene Juhola
14:05  Maksumallien soveltuvuus Suomen media-alalle, Juho-Petteri Huhtala
14:20  Tekoälyä mediasisällön personointiin ja kohderyhmien tunnistamiseen, Asta Bäck
14:35  Tauko
14:50  Toimitustyön ohjaaminen ennustavan analytiikan avulla, Atte Jääskeläinen
15:05  Personointi ja ennakoiva analytiikka osana kontekstitietoista kohdentamista, Markus Tallgren
15:35- Keskustelua ja tilaisuuden päättäminen, Helene Juhola
16:00

Seminaarin muut tiedot:

Aika: 18.3.2020 klo 14–16
Paikka: Elinkeinoelämän keskusliiton kokoustilat
Osoite: Eteläranta 10, Helsinki
Ilmoittautuminen päättyy: 11.3.2020
Paikkoja: 45
Lisätiedot: jaana.paloheimo_medialiitto.fi (laita _-viivan tilalle @-merkki)

Ilmoittaudu seminaariin

Seminaaria voi seurata myös suorana verkkolähetyksenä. Lähetyksen osoite tulee tälle sivulle lähempänä tapahtumaa.

Lisätietoa hankkeista:

Maksumallien soveltuvuus Suomen media-alalle

Tekoälyä mediasisällön personointiin ja kohderyhmien tunnistamiseen

Personointi ja ennakoiva analytiikka osana kontekstitietoista kohdentamista