Think Ink 2020 -finalistit

Think Ink 2020 -innovaatiokilpailun finalistitiimit jatkavat ideoidensa kehittelyä Media-alan tutkimussäätiön tuella kesän ja syksyn ajan.

Tutustu finalisti-ideoihin alla.

Agile Publishing

Yhteiskunnallisesti vaikuttavien tieteellisten tekstien ketterä julkaisumenetelmä, joka käynnistyy tiedeblogista tai suomenkielisestä artikkelista ja jonka tavoitteena on tuottaa laajahkon kommentoinnin ja kansalaiskeskustelun jälkeen laadukas vertaisarvoitu tieteellinen kirjoitus suomeksi tai englanniksi.

Elias App

Elias App on mobiilisovellus, joka tarjoaa uudenlaisia ääniopastettuja kävelykierroksia kaupunkikohteiden kiehtovaan historiaan. Sovelluksessa on ääniohjattu käyttöliittymä ja se tarjoaa paikkatietoon sidottua sisältöä ar-teknologiaa sekä 8D-ääniefektejä hyödyntämällä.

Multimediasovelluksen kehittäminen ympäristökasvatukseen

Sovellus antaa lapsille ja aikuisille mahdollisuuden osallistua yhdessä konkreettiseen ja interaktiiviseen työhön ympäristömme hyväksi.

Tellustajat

Metsän eläimet saavat tarpeekseen ihmisten hölmöilyistä ja perustavat vastalauseena oman mediatalon: Tellustajat. Monimediallisessa kokonaisuudessa seikkailevat repurtteripupu, yöradiota juontava lepakko, hukka-asioista kiinnostunut susi, verkkoasiantuntija-hämähäkki ja räppäävä rastas.

Ilmastonmuutos tarvitsee kannustavampaa tarinankerrontaa, jossa näytetään, millaista on 1,5 asteen elämä. Tarkoituksena on: Pelastaa maailma.

TRAIL

Lokaatioperusteinen tarinankerronnallinen applikaatio, jossa käyttäjä saa kokea tarinan fyysisessä tilassa liikkuen paikasta toiseen. Käyttäjät navigoivat tilassa puhelimen avulla, joka yhdistää todellisen ja lisätyn todellisuuden yhdeksi tarinakokonaisuudeksi. Applikaatio pyrkii lisäämään lokaatioperusteista tarinankerronnan muotoa.

Virtuaalinen oppimiselämys

Ratkaisun missiona on valjastaa virtuaalitodellisuuden keinot opetuskäyttöön innovatiivisella tavalla, jolla sekä opettajat että oppilaat voivat saada kokonaisvaltaisemman ja henkilökohtaisemman oppimiselämyksen.

Ratkaisun ainutlaatuisuus perustuu etäopetuksen ja virtuaalisen maailman yhdistämiseen. Alustaan yhdistyvät työkalut, joilla oppilaat pystyvät lisäämään kuvia, tekstiä, ääntä ja videoita 360-virtuaalimaailmassa. Etäopetusta silmällä pitäen on luotu live-stream- ja chat-palvelut, joilla opettaja ja opiskelijat voivat kommunikoida paremmin keskenään ja luoda yhdessä uudenlaisia sisältöjä.