Lanseerasimme maaliskuun alussa uuden sisältöpalvelun, kerron.fi:n. Halusimme kehittää digitaalista tarinankerrontaa ja tarjota yrityksille uudenlaisen tavan tehdä sisältömarkkinointia.
Moni on kysynyt minulta, miksi emme keskittyneet tekemään sisältöjä asiakkaiden omiin kanaviin tai jo olemassa oleviin medioihin? Miksi halusimme luoda kokonaan uuden palvelun?
Olemme onnistuneet uudistamaan yritysten tapaa kertoa itsestään. Henkilökohtaisuus ja mieleenjäävyys ovat avainsanoja. Kaupalliset sisällöt puhuttelevat ja keräävät viisinumeroisen määrän silmäpareja kuukaudessa, jos tarjoavat uusia näkökulmia ihmisten elämään.
Sisältömarkkinoinnin tuotannon skaalaaminen on jopa yllättävän vaikeaa. Puhuttelevan sisällön tekeminen ei onnistu silmänräpäyksessä, vaan edellyttää perusteellista paneutumista asiakkaan liiketoimintaan sekä jatkuvuutta ja kehittämistä. Osa sisällöistä vetää ja osa ei. Parhaat tulokset saamme pitkäaikaisella sisältömarkkinoinnilla, ei lyhytaikaisella kampanjalla.
Asiakkaat kokeilevat mielellään uutta ja hakevat jatkuvasti uusia ideoita. Toisaalta yhä useampi yritys haluaa vahvistaa omia kanaviaan. Jos asiakas tekee sisältömarkkinointia omien kanaviensa ulkopuolella, se pitää linkata vahvasti muuhun markkinointiin ja rakentaa osaksi isompaa kokonaisuutta.
Olen entistä vakuuttuneempi, että hyvä sisältö on parasta markkinointia.