Stipendit
Stipendiblogi: Millaisena journalismi näkee post-truthin?
Ines Sirénin pro gradu -tutkielma ”Totuudenjälkeinen aika suomalaisessa media-alan ammattilehdistössä” tarkastelee, miten media-alan ammattilehdistössä käsitellään post-truthia eli totuudenjälkeistä aikaa.
Lue lisääStipendiblogi: 360°-tuloksia kaikista suunnista
Oskari Valtonen tarkastelee tutkielmassaan, miten suomalaisissa mediataloissa suhtaudutaan 360°-sisältöihin ja miltä journalististen 360°-sisältöjen lähitulevaisuus näyttää.
Lue lisääStipendiblogi: Bloggaajien ajatuksia alan itsesääntelystä
Maura Stam tarkastelee opinnäytetyössään ammattibloggaajien ajatuksia alan itsesääntelystä ja sen haasteista sekä pohtii ratkaisuja itsesääntelyn edistämiseksi.
Lue lisääStipendiblogi: Paikallislehti murroksien ja muutoksen kynnyksellä
Jukka Huikko tutki opinnäytetyössään ”Jousan lapusta JS Digiin: Paikallislehti murroksien ja muutoksen kynnyksellä” paikallislehden toimintatapojen muutostarvetta sekä millaista digitaalista toimintaympäristöä lehti tarvitsee.
Lue lisääStipendiblogi: Podcastien kaupallistaminen Suomessa – Case RadioPlay
Sini Kervinen tutki opinnäytetyössään ”Podcastien kaupallistaminen Suomessa – Case RadioPlay”, miten podcastit tulisi Suomessa kaupallistaa, jotta ne vastaisivat digitalisaation ja mediamurroksen mukanaan tuomiin uusiin tarpeisiin.
Lue lisääStipendiblogi: Maksumuurit ja natiivimainonta valtaavat alaa verkkojournalismin ansainnassa
Perttu Räisäsen pro gradu -tutkielma ”Ansaintamallien anatomia. Verkkojournalismin tulonlähteiden kirjo Suomessa ja journalistien niitä koskevat ihanteet” syventyy verkkojournalismin ansaintamalleihin.
Lue lisääStipendiblogi: Ruotsalaisille draamatuotannoille miljoonatuet EU:lta – suomalaiset jäävät nuolemaan näppejään
Piia Myllykangas tutki opinnäytetyössään ”Miksi suomalaiset draamatuotannot jäävät ilman EU:n televisiolevitystukea?”, miksi suomalaiset draamatuotannot eivät saa televisiolevitystukea hakemuksista huolimatta.
Lue lisääStipendiblogi: Luovuus ja innovaatiot ovat median tulevaisuuden kannalta oleellisempia kuin koskaan – mutta ymmärretäänkö niitä toimituksissa?
Minna Markkasen pro gradu -tutkielma ”Understandings of creativity, innovation, and technology in a distributed team of journalists. A practitioner-centered approach” tarkastelee journalistien käsityksiä luovuudesta sekä innovaatiosta. Jyväskylän yliopistossa tehty tutkielma...
Lue lisääStipendiblogi: Maakuntalehdellä vahva brändi, mutta pitkäaikaisten suhteiden luominen vaatii uutta ajattelua
Helmi Lipponen ja Henna Mäkiaho syventyvät opinnäytetyössään ”Mediabrändin arvon muodostuminen” sekä sanoma- että verkkolehden brändinmuodostumiseen Keskisuomalaisen avulla.
Lue lisää