Tutkimushankkeessa tarkastellaan sisäisen yrittäjyyden mahdollisuuksia, käytäntöjä ja periaatteita mediaorganisaatioiden uudistumisen ja innovoinnin lähestymistapana. Sisäisen yrittäjyyden teorioita ja viitekehyksiä on hyödynnetty harvoin systemaattisesti media-alan tutkimuksessa tai mediaorganisaatioiden kehittämisessä, ja ne tarjoavat merkittäviä mahdollisuuksia alan uudistamiselle.
Mediayritysten kanssa toteutettavissa case-tutkimuksissa kehitetään uusia sisäisen yrittäjyyden malleihin pohjautuvia käytäntöjä ja työvälineitä, jotka vauhdittavat mediayritysten uudistumista, innovointia, tuottavuutta ja kasvua. Lisäksi hankkeessa työskennellään yhteistyössä kansainvälisten yhteistyökumppanien kanssa, mikä parantaa tulosten vaikuttavuutta ja laajentaa hyödynnettävyyttä.
Hankkeen tuloksia julkaistaan tieteellisissä artikkeleissa, konferenssipapereissa sekä yleistajuisessa tietokirjassa. Tuloksia ja havaintoja esitellään myös käytännön oppaassa, työpajoissa, asiantuntijakirjoituksissa ja seminaariesityksissä.