Uutta kasvua -webinaarissa pureuduttiin säätiön rahoittamiin hankkeisiin ja niiden tuloksiin. Esillä olivat Keskisuomalaisen ja A-lehtien yhteishanke tekoälystä journalistisen työn johtamisen tukena ja kotimaisen median vahvistajana, Svenska social- och kommunalhögskolanin tutkimus Bonnier News -mediayhtiön omistajavaihdoksen vaikutuksista organisaatioon, liiketoimintamalleihin, toimituksellisiin prosesseihin sekä yleisön reaktioihin uuteen omistajuuteen sekä Helsinki Advanced Interaction Studies Institute association ry:n tutkimus suomalaisen media-alan mahdollisuuksista laajentua sisältöliiketoiminnan ulkopuolelle.
Ohjelma
Tilaisuuden avaus
Noora Alanne, johtaja, Media-alan tutkimussäätiö ja Medialiitto
Kaksi mediayhtiötä, yksi tekoälyhaaste – journalistisen työn johtamisen uudet työkalut
Matti Niskanen, tietosuojavastaava, kehityspäällikkö, Mediakonserni Keskisuomalainen
Esitysmateriaali (PDF)
Bonnier News toi kasvustrategiansa Suomeen – miksi, miten ja millä tuloksin?
Jenny Stenberg-Sirén, projektipäällikkö, yliopistolehtori, Svenska social- och kommunalhögskolan
Jens Berg, mediayrittäjä ja väitöskirjatutkija
Esitysmateriaali (PDF)
Suomalaisen media-alan kasvumahdollisuudet brändilaajennuksella
Elina Koivisto, tutkija, Aalto yliopisto
Esitysmateriaali (PDF)
Tilaisuuden päätös
Noora Alanne, johtaja, Media-alan tutkimussäätiö ja Medialiitto
