Tutkimusteema

Media-alan säätiö rahoittaa vuosittain tutkimusteemaa. Tutkimusteeman aihe liittyy aina johonkin ajankohtaiseen teemaan. Aihe julkistetaan vuosittain kesällä, jolloin käynnistetään aiehaku. Noin vuoden mittaisista hankkeista tehdään päätökset syksyllä.

Vuoden 2019 tutkimusteema oli ”nuoret ja media”. Tutkimussäätiö rahoitti marraskuussa 2019 kahta hanketta.

Tutkimusteemat

2019: Nuoret ja media

2018: Personointi ja ennakoiva analytiikka sisällöntuotannossa ja medialiiketoiminnassa

2017: Lisätty todellisuus (AR), virtuaalitodellisuus (VR) ja 360-video mediasisällöissä ja mediamainonnassa

2016: Automatisaatio ja keinoäly sisällöntuotannossa ja mediamainonnassa

2015: Uudet mediapalvelut, median uudistuvat muodot ja ansaintamallit

2014: Medioiden rooli kuluttajan ostopolussa