Erityisteema

Media-alan säätiöllä on optio rahoittaa vuosittain erityisteemaa, jonka aihe liittyy johonkin ajankohtaiseen aiheeseen. Aihe julkistetaan vuosittain kesällä, jolloin käynnistetään aiehaku. Puolen vuoden mittaisista hankkeista tehdään päätökset syksyllä. Tärkeäksi tunnistetusta aiheesta voidaan myös tehdä hanke-ehdotus esimerkiksi suoraan jollekin sopivalle taholle.

Vuonna 2021 rahoitettiin kahta hanketta, kun erityisteemana oli tunnistautuminen ja datan hyödyntäminen asiakaskokemuksen optimoimiseksi.

Erityisteemat

2021: TUNNISTAUTUMINEN JA DATAN HYÖDYNTÄMINEN ASIAKASKOKEMUKSEN OPTIMOIMISEKSI

2020: VASTUULLISUUS KILPAILUTEKIJÄNÄ

2019: Media-alan osaamistarpeiden kehitys

2018: Sisältöjen maksullisuus ja globaali kehitys

2018: Ääni, ääniohjaus ja suomen kielen käyttö

2016: Uutismedian uudet liiketoimintamallit USA:ssa