Tutkimushankkeet

16.6.2023

Hämeen ammattikorkeakoululle 55 055 euroa jatkorahoitusta

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 6.6.2023 pitämässään kokouksessa Hämeen ammattikorkeakoululle 55 055 euroa jatkorahoitusta hankkeelle ”Vastuullisia valintoja, luotettavia tarinoita”.

16.6.2023

IAB Finlandille 12 028 euroa tutkimustukea

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 6.6.2023 pitämässään kokouksessa IAB Finland ry:lle 12 028 euroa tukea hankkeelle ”Internet ilman kohdennettua mainontaa 2023”.

16.6.2023

Uutismedian liitolle 43 700 euroa tutkimustukea

Käynnistyvät hankkeet Tutkimushankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 6.6.2023 pitämässään kokouksessa Uutismedian liitolle 43 700 euroa tutkimustukea hankkeelle ”Vastuullista journalismia TikTokissa. Journalismin rooli ja sen tunnistaminen nuoren TikTok-käyttäjän arjessa. Mediakasvatuksellinen tutkimus- ja kehityshanke.”

16.6.2023

Suomen kirjataiteen komitea -yhdistykselle 7 500 euroa tutkimustukea

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 6.6.2023 pitämässään kokouksessa Suomen kirjataiteen komitea -yhdistys ry:lle 7 500 euroa tukea hankkeelle ”Suomen kirjataiteen komitean ja Kauneimmat kirjat -kilpailun historian selvittäminen”.

16.6.2023

Cultura-säätiölle 10 509 euroa tutkimustukea

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 6.6.2023 pitämässään kokouksessa 10 509 euroa tukea Cultura-säätiö sr:n hankkeelle ”Luottamuksen illuusio: tunteeko Suomen media lukijansa?”.

11.5.2023

PING Helsingille 22 049 euroa tutkimustukea

Tutkimushankkeet Käynnistyvät hankkeet Tutkimukset

Media-alan tutkimussäätiö myönsi 27.4.2023 pitämässään kokouksessa 22 049 euroa tutkimustukea PING Helsingin hankkeelle ”Somevaikuttajat mediamaisemaa muokkaamassa”.

3.5.2023

Uusi opas viitoittaa tietä median tulevaisuuteen: Miten asiakaskokemus ja data kietoutuvat toisiinsa?

Tutkimushankkeet Ajankohtaista Valmistuvat hankkeet Tutkimukset Asiakas- ja käyttäjäymmärrys

Asiakaskokemuksen optimoinnin opas auttaa media-alaa hyödyntämään dataa paremman asiakaskokemuksen rakentamiseksi. Kilpailu huomiosta media-alalla kiihtyy jatkuvasti ja seuraavaksi alaa haastavat tekoälyn tarjoamat uudet mahdollisuudet. Jotta kotimainen media-ala voisi siirtyä hyödyntämään näitä uusia mahdollisuuksia kestävällä tavalla, edellyttää se niiltä hyvää datakyvykkyyttä, eli osaamista toiminnallistaa dataa läpi koko organisaation paremman asiakaskokemuksen aikaansaamiseksi.

3.5.2023

Uudet mediakonseptit ja niiden ansaintamallit käyttöön

Tutkimushankkeet Ajankohtaista Valmistuvat hankkeet Tutkimukset Muut

Nordic Institute of Business & Societyn toteuttaman Media Revenue 2025 -tutkimushankkeen keskeisenä tavoitteena oli selvittää, miten Suomen media-alan ansaintamallien tuloksellisuutta voidaan parantaa kokeellisen tutkimuksen avulla.

3.5.2023

Podcasteilla ansaitsemisen ongelmat mediatalon näkökulmasta

Tutkimushankkeet Ajankohtaista Valmistuvat hankkeet Tutkimukset Uudet sisällöt

Podcastit ovat yleistyneet kovasti viime vuosina, mutta monelle taholle niillä ansaitseminen on silti ongelmallista. Selvittääkseen podcastien ansaintamalleja Suomen Podcastmedia toteutti vuonna 2022 tutkimuksen, jossa haastateltiin noin 30 podcast-ammattilaista sekä podcasteja hyödyntävää mainostajaa.