Talea Oy:lle myönnettiin 48 000 euron tutkimustuki hankkeelle ”Mediatalojen mainontaratkaisuiden suunnittelu- ja analytiikkapalveluiden innovointi”.
Tavoitteenamme on, että suomalainen media on elinvoimainen, koska se pystyy laadukkaasti ja tehokkaasti palvelemaan paikallisia ja valtakunnallisia mainostajia. Uusien palveluiden avulla media erottuu mainostajalle ostamisen helppoudella, automaatiolla ja tuloksellisuudella.
Kotimaisten mediatalojen kilpailukyky mediamainonnan ratkaisuiden tarjoamisessa vaatii myynnin avuksi helpot työvälineet. Lisäksi medioilla ja sidosyhmillä oleva tieto on kyettävä muuttamaan asiakastarpeen hyödyksi. Tukimus- ja kehityshankkeet tuloksena syntyy kokonaisukuva mukana olevien mediatalojen ja niiden asiakkuuksien tarpeesta ja tarvittavat prototyypit valituista palveluista.
Kehitystyöhön tarvittava osaaminen ja resurssointi onnistuu vain siten että kotimaiset mediat kehittävät palveluitaan yhdessä.