Media-alan tutkimussäätiö myönsi 4.10.2022 pitämässään kokouksessa Liisa Ovaskalle 25 475,56 euroa jatko-opintoapurahaa väitöstutkimukseensa ”Radikaali yleisökäänne mitattavan journalismin aikakaudella: Miten yleisö(data)n roolista voidaan neuvotella?”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 4.10.2022 pitämässään kokouksessa Anne Mölsälle 27 093,09 euroa jatko-opintoapurahaa väitöstutkimukselle ”Kirjailijuuden rakentuminen kaunokirjallisuuden kustantamoiden arkisessa työssä digitaalisen murroksen aikakaudella”.
Risto Koivunen tutki väitöskirjassaan mustesuihkutulostuksen ja erityisesti tarkoitusta varten kehitettyjen erikoismusteiden ja pigmenttipäällysteiden käyttöä analytiikka-alustojen valmistamiseen.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 31.3.2022 pitämässään kokouksessa Guna Spuravalle 12 000 euron jatko-opintoapurahan aiheelle ”Promoting digital media literacy towards platform awareness in the age of algorithm”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 31.3.2022 pitämässään kokouksessa Teemu Mikkoselle 13 400 euroa väitöskirjan viimeistelyyn aiheesta ”Oppilaiden käsityksiä luotettavasta tiedosta: Miten oppilaat perustelevat näkemyksiään tiedon luotettavuudesta käyttäessään internetin tiedonlähteitä?”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 31.3.2022 pitämässään kokouksessa Henri Nergille 23 668,35 euron jatko-opintoapurahan aiheelle ”Mediahahmojen vastaanoton emotionaalinen mittaus”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 31.3.2022 pitämässään kokouksessa Saara Ala-luopalle 23 668 euron jatko-opintoapurahan aiheelle ”Luottamus tekoälyä kohtaan journalistisessa asiantuntijatyössä”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 31.3.2022 pitämässään kokouksessa Hanna Tuuloselle 24 000 euron jatko-opintoapurahan aiheelle ”Kiinan valtiollisen ja kaupallisen median rooli Kiinan pyrkimyksessä nousta tekoälyn suurvallaksi: Systemaattinen kirjallisuuskatsaus kiinalaisen median käyttämästä tekoälystä ja kiinalaisen uutisautomatiikan historiasta sekä nykytilasta”.
Media-alan tutkimussäätiö myönsi 31.3.2022 pitämässään kokouksessa Tuija Aallolle 23 000 euron jatko-opintoapurahan aiheelle ”Miten mediamaisema muuttuu alustojen aikakaudella ja mitä sosiaalisen videon toimijoiden esiinmarssista seuraa yhtäältä markkinointieurojen kanavoitumisena sosiaaliseen mediaan ja toisaalta media-alan työvoiman saatavuuden kannalta”.